Hlavní informace

5Q pro Vojtu Cimla ze SlidesLive

5q-pro-vojtu-cimla-ze-slideslive

V novém díle 5Q České inovace jsme vyzpovídali Vojtu Cimla, zakladatele a CEO společnosti SlidesLive, která se zabývá profesionálním natáčením konferencí a díky svému jedinečnému technickému a klientskému přístupu pozvolna dobývá mezinárodní trh. Přečtěte si, jak se konferenčním záznamům dodává sex-appeal.

O SPOLEČNOSTI

SlidesLive přichází s technickým řešením, které překonává věčný problém audiovizuálních záznamů z konferencí - tedy zda se soustředit spíše na řečníka, nebo na jeho prezentaci. Základ úspěchu spočívá ve speciálním softwaru, který dokáže synchronizovat řečníkovo vystoupení s přehráváním slidů z jeho prezentace. Díky tomu uživatelé, kteří si záznam zobrazí, mohou paralelně sledovat průběh konference i textový background, aniž by museli dlouze mžourat na špatně osvětlené a nedostatečně přiblížené plátno.

SlidesLive se při poskytování svých služeb neomezuje pouze na český rybníček. Díky síti týmů, které si buduje prakticky všude po světě, je schopna natáčet konference například i v New Yorku či Tokiu a dodávat konečný produkt zahraničním klientům. Těží rovněž ze své profesionality, která ve světě dle zkušeností SlidesLive není vždy standardem.

Poté, co klient obdrží editovaný záznam, má širokou škálu možností, jak s ním naložit. Může záznam například zpřístupnit na svém webu pomocí linku široké veřejnosti nebo zobrazení zpoplatnit či obsah jinak monetizovat.


1) Kde se vzal původní nápad vytvořit platformu pro natáčení přednášek a konferencí a jak se ho podařilo přetavit v realitu?

  • Původní nápad se zrodil během studia na ČVUT. Natáčel jsem přednášky, zejména pro svoji potřebu. Jednou měl přednášku zahraniční řečník z Googlu, což byla událost, kterou jsem zkrátka musel mít nahranou! Ale každý, kdo točil video, to dilema zná: slidy a řečník na kameře - to prostě nejde dohromady. Buďto se kamera věnuje prezentaci a řečník je moc malý, nebo slidy naopak nejsou vidět. Proto jsem vytvořil první verzi přehrávače videa a slidů dohromady. Žádná ambice stvořit globální firmu za tím však na začátku nebyla.

2) Co je tou pověstnou přidanou hodnotou vašich služeb, která zvýhodňuje SlidesLive oproti konkurenci?

  • Nejprve jsme si mysleli, že přidanou hodnotou bude náš software na zpracování videa a slidů, který budou zákazníci používat. Nakonec jsme však pivotovali k all-in-one službě. A software nám dnes umožňuje natočit mnohonásobně lepší výsledek, zpracovat jej v rychlejším čase a za skvělou cenu. Zákazníci si však cení zejména profesionální přístup, komunikaci a detaily, které jsme považovali za samozřejmost. Dnes je na trhu (zejména v USA) tolik nekvality a amatérismu, že je to skvělá příležitost se ukázat.

    SlidesLive

3) SlidesLive aktuálně expanduje do Ameriky, kam se společnost rovněž stěhuje. Jaká jsou očekávání od přesunu za Atlantik?

  • Naše oficiální světové headquarters je stále v Praze. Otevřeli jsme však pobočku v New Yorku, kde aktuálně působím, a další u našich západních sousedů v Mnichově. Video týmy budujeme všude po světě a aktuálně jich máme asi kolem 150. Jak už to bývá, čekali jsme, že budeme mít hromadu zákazníků během několika málo měsíců a všechno se tady rozjede jako po másle. Realita byla ovšem jiná a místo toho jsme si pěkně namlátili, což bylo potřeba. Dnes už zdejšímu trhu rozumíme lépe a dokážeme přijímat větší a větší zakázky. "Drobnosti" jako pojištění, forma placení za služby, smlouvy a kulturně vyškolený personál se sice zdají jako banalita, ale jejich správné uchopení dělá obrovský rozdíl. Je zkrátka znát, zda jste profesionálové, kteří business prostředí v USA rozumí a hrají podle zdejších pravidel, nebo jen amatérská firma odněkud z východu, co si na americkou akorát hraje, protože má virtuální adresu někde u popelnic.

4) Natáčení konferencí (obzvláště v zahraničí) musí být technicky, časově i logisticky náročné. Jaké je v tomto ohledu zázemí SlidesLive?

  • Není to snadné, ač to tak někomu může připadat. Zejména u velkých akcí pro desítky tisíc lidí existuje řada věcí, které se můžou pokazit. Nemluvě o logistické náročnosti. V toto ohledu je dobré, že se soustředíme pouze na konference, kdy s každou další získáváme nové know-how a zlepšujeme se. Je podle mě důležité nezačít dělat milion věcí najednou, ale jít postupně. Budujeme a trénujeme si místní týmy všude po světě. Od Tokia přes Prahu až po New York. Největší výhodou pro zákazníka je, že jsme všude, a proto všude ví, co od nás může čekat. Největší výzvou je pro nás právě vzdálenost a kulturní rozdíly.

5) Promýšlíte při řízení projektu všechny věci pečlivě do detailů, nebo raději sázíte na rychlá, instinktivní rozhodnutí?

  • Vždycky experimentujeme, jdeme do spousty věcí po hlavě, a to zejména v úvodní fázi. Zároveň s tím si klademe otázku, co když takovýchto zákazníků nebo požadavků bude zítra 100 a nebo dokonce 1000? Jak to budeme škálovat, automatizovat a odbavovat? Pokud se ukáže, že je to slepá ulička, vydáme se jinou cestou. Pokud naopak přijde další zákazník a po něm další, pustíme se do detailního promakaného řešení.
 
VojtechCiml

VOJTOVA MESSAGE NA ZÁVĚR:

Češi jsou šikovní. Máme se ještě hodně co učit po prodejní a komunikační stránce, ale v technickém ohledu jsme skvělí. Technické znalosti, pečlivost zpracování a postupy často převyšují americké kolegy, a to několikanásobně. Už Baťa měl ve světě manažery, kteří byli vychováni u nás. Dnes se setkávám s tím, že různí Češi řídí projekty a dělají fantastické věci všude po světě. Ve SlidesLive je tomu podobně, know-how v podstatě do Ameriky exportujeme.

 

Proto pokud váháte, zda s něčím začít, vzkázal bych vám snad jen:
"You should start yesterday."